Abans de començar aquest bloc, sabia el que era la xarxa social Twitter, però mai m’havia interessat crear-me un compte per què tenia altres xarxes socials com ara Facebook o Instagram i em semblava que eren el mateix. 

Gràcies a l’assignatura Alfabetització Digital m’he creat un compte a Twitter i he pogut experimentar amb ell. He publicat Tweets, he fet retweets, he seguit institucions i persones relacionades amb l’educació, he escrit amb el hastag #adxarxes2016 i altres hastags i he ‘‘dominat’’ poc a poc aquesta xarxa social.

El que m’ha semblat més interessant (a diferencia d’altres xarxes socials que utilitzo normalment) es que tens casi tota la informació a la mateixa pàgina, és a dir, jo per exemple llegeixo les noticies diàriament, però per llegir els diferents diaris d’internet he de navegar per moltes pàgines per trobar una noticia que m’interessi, amb Twitter, tinc el titular de totes les noticies a l’inici, per tant, hem simplifica la ‘‘feina’’ de buscar diari per diari i pàgina per pàgina, ja que només he de fer ‘‘Follow’’ a la pàgina que m’interessa i ja m’apareixeran les noticies a l’inici del Twitter.

Desprès de la meva experiència recomanaria Twitter tant a les escoles com a les famílies dels meus alumnes, ja que aquest podrien estar informats de temes generals, excursions, notícies d’educació…

Aquí adjunto el meu compte Twitter per si voleu fer una ullada.

@helenasoler95

Per altra banda, també he estat utilitzant l’eina ”Hootsuite”.  Hootsuite és una aplicació Web i Móvil que ens permet gestionar les nostres xarxes socials. En el meu cas, he utilitzat hootsuite per gestionar: Facebook, Instagram i Twitter. Amb hootsuite he pogut programar diferents Tweets ja que dona la possibilitat d’escriure un ”Tweet” i que es penji automaticament a l’hora que jo hagi escollit. També he pogut estar pendent dels diferents hastags, com per exemple el hastag #adxarxes2016. També he pogut crear llistes amb les persones i grups que més m’interesaven com per exemple professors d’arreu del món o pàgines d’educació actives. Opino que és una eina molt últil per què et permet organitzar totes les teves xarxes socials i que només aparegui el contingut que desitjis. Per altra banda, també m’ha ajudat a programar diferents Tweets per l’assignatura d’Alfabetització Digital. 

fddf
Primera plana del meu Hootsuite

 

ffff.png
Programació del meu primer Tweet amb Hootsuite
